• Advertisement

Nano-Oil voor je auto

Ongedwongen keuvelen over al het andere dat ons naast messen & lampen nog meer bezighoudt.

Re: Nano-Oil voor je auto

Berichtdoor Mark2007 op 15 feb 2012, 10:44

In Amerika kun je een hond in een magnetron stoppen en succesvol de fabrikant aanklagen voor miljoenen omdat het niet in de gebruiksaanwijzing stond dat het niet mocht, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden van belachelijke claims die in Amerika toegekend werden.

Het verbruik bij mij is gemeten over langere periode, ik hou dat altijd bij, met de oude suzuki motorfiets maakte het behoorlijk veel uit, maar een motorfiets is natuurlijk veel lichter dan een auto dus ieder effect zie je dan veel duidelijker. En het verschil lag echt niet aan mijn rechterpols of rechter voet :mrgreen:

Het zijn gewoon de ervarigen die ik heb, en in een programma als de heilige koe van Veronica lieten ze dat ook zien. Aangezien die niet gesponsord werden door de fabrikant en in het begin ook erg sceptisch waren over het product lijkt me dat toch wel een aardig voorbeeld wat het effect is.

Wat ik wel merk is dat het met de moderne wagens minder verschil maakt, wellicht door de duurdere synthetische olie die erin gaat of de steeds beter wordende kwaliteit van de motoren.

Een onafhankelijke NASA test heb ik nog niet gezien, en de link naar de ftc is enkel : The issuance of a complaint is not a finding or ruling that the respondent has violated the law.
The complaint marks the beginning of a proceeding in which the allegations will be ruled upon after a formal hearing.

Dus enkel een ingediende klacht door iemand (concurrent wellicht ?)

Mark
Mark
Draco dormiens numquam titillandus
Mark2007
Forumlid

Berichtdoor Kwakster op 18 aug 2012, 13:01

Update: gemiddeld over 5 tankbeurten (we rijden niet zoveel) is het verbruik nu 1 op 14,2 km
Volgens mijn wederhelft lag het gebruik voordien gemiddeld op 1 op 12,7 km (en niet op 1 op 12 km zoals ik eerder abusievelijk schreef)
Let wel: dit is met enkel het flesje Nano-Oil toevoeging voor de motor, de toevoeging voor de versnellingsbak heb ik er nog niet in zitten.
Kennis weegt niets.
Kwakster
Forumbaasje

Berichtdoor AJG de Raat op 18 aug 2012, 13:11

Ik heb ook een corolla 1.6 van 2004 en daarmee haal ik makkelijk zonder nano olie 1 op 15 , wel pas ik zoveel mogelijk het nieuwe rijden toe en gebruik de cruisecontrol overal waar maar kan .
Daarnaast krijgt de auto zijn regulier onderhoud .
Vorig jaar naar Oostenrijk reed ik er 1 op 16 mee op de autobahn met een gangetje van 140 . :D

Moet erbij zeggen dat een file hier een vreemd verschijnsel is dat scheelt natuurlijk .
AJG de Raat
Forumlid

Berichtdoor Tom v S op 18 aug 2012, 13:44

redelijk onzuinige auto's dan toch of ligt dat aan mij? Mijn Vito van 1700 kilo rijd toch makkelijk 1 op 13, zelfs iets meer. En nee ik rij niet rustig, ik rij structureel te hard en trek overal zo snel mogelijk op :lol:
Of valt dit wel mee voor zo'n soort benzine auto? (Ik rij enkel diesels)
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth - Bob Dylan
Tom v S
Forumlid

Berichtdoor AJG de Raat op 18 aug 2012, 13:54

Is voor deze tijd niet zuinig klopt , een Toyota Auris Hybrid schijnt 1 op 20 te halen of nog zuiniger ik heb een auto van 2004 dan lijkt me 1 op 15 goed te doen .
En optrekken wil die corolla wel hoor , menig moderne auto legt het af bij een sprintje :lol:
AJG de Raat
Forumlid

Berichtdoor Kwakster op 18 aug 2012, 15:11

Je hebt helemaal gelijk Tom; onze Toyota is verre van zuinig, en dat terwijl we toch echt niet jakkeren.
Maar het is in elk geval leuk om te merken dat die Nano-Oil in de motor toch wel wat doet.
Nu nog een keer de vulopening van de versnellingsbak zien te vinden, maar ik vermoed dat de auto daarvoor op de hefbrug moet.
Kennis weegt niets.
Kwakster
Forumbaasje

Vorige

Keer terug naar Off Topic