• Advertisement

Forummes 2015

Re: Forummes 2015

Berichtdoor Soeradj op 16 jul 2014, 20:47

[img]http://www.2sharp.nl/nieuw.html?lang=nl&&cp=4#][/img]
http://www.2sharp.nl/nieuw.html?lang=nl&&cp=4#
Een ontwerp lijkt wel erg op dit mes!
Een ESEE knife heb je niet om te pronken, maar die geef je flink op z'n donder !!!
Soeradj
Forumlid *

Berichtdoor Dirk de Wit op 17 jul 2014, 10:49

Over welke van de vele (ontzettend originele namaak) messen heb je het dan?
Je link verwijst naar zoveel messen!
Dirk de Wit

Berichtdoor *Jijoel* op 17 jul 2014, 13:39

Ik gok op de neck knife Dirk.
:mrgreen: inderdaad met een gejat Krein vis achterkantje.

Er staat bovenaan de lijst wel een rockstead van 900 euro dus allemaal nep zijn ze niet maar de schrade exemplaren zijn inderdaad rip offs.
*Jijoel*
Forumlid

Berichtdoor Dirk de Wit op 17 jul 2014, 18:00

Haha inderdaad Joël,
alleen die Rockstead is origineel :wink:
Dirk de Wit

Berichtdoor Soeradj op 19 jul 2014, 12:52

*Jijoel* schreef:Ik gok op de neck knife Dirk.
:mrgreen: inderdaad met een gejat Krein vis achterkantje.

Er staat bovenaan de lijst wel een rockstead van 900 euro dus allemaal nep zijn ze niet maar de schrade exemplaren zijn inderdaad rip offs.

Ja jij gaat door voor de koelkast!
Maar ook SCHRADE, NECK KNIFE, SCHF5N (5-10 dgn) ziet er best wel veel uit op een van de ontwerpen en deze mes kost maar 11 euro!!!
Het Forummes moet wel iets origineels zijn!
Een ESEE knife heb je niet om te pronken, maar die geef je flink op z'n donder !!!
Soeradj
Forumlid *

Berichtdoor Dirk de Wit op 19 jul 2014, 13:27

Soeradj ,
hier denk ik toch wat anders over.
Jouw vergelijking vind ik een beetje de omgekeerde wereld , sorry hoor!
Er is altijd wel een Chinese rip-off van €11,- te vinden van welk origineel ontwerp dan ook.
Moeten we nu ook al rekening gaan houden met of er ergens op de wereld een kopie is die (wat mij betreft overigens maar in de verte lijkt op en van de voorstellen voor een forummes).
De mate van gelijkenis die jij al storend vindt zou wel heel erg veel messen op elkaar laten lijken op een storende manier :wink:

Ik heb ook wel eens een bericht gehad van een Indiase fabriek die mijn messen wel wilde gaan produceren.
Moet ik nu maar andere messen gaan maken omdat de kans bestaat dat een of andere fabriek goedkope kopieën van mijn messen uitpoept?

Hoe denk je dan trouwens over het eerste forummes?
Die lijkt wel vervelend veel op een Laguiole :mrgreen:

gr dirk
Dirk de Wit

Berichtdoor Soeradj op 19 jul 2014, 16:19

Dirk de Wit schreef:Soeradj ,
hier denk ik toch wat anders over.
Jouw vergelijking vind ik een beetje de omgekeerde wereld , sorry hoor!
Er is altijd wel een Chinese rip-off van €11,- te vinden van welk origineel ontwerp dan ook.
Moeten we nu ook al rekening gaan houden met of er ergens op de wereld een kopie is die (wat mij betreft overigens maar in de verte lijkt op en van de voorstellen voor een forummes).
De mate van gelijkenis die jij al storend vindt zou wel heel erg veel messen op elkaar laten lijken op een storende manier :wink:

Ik heb ook wel eens een bericht gehad van een Indiase fabriek die mijn messen wel wilde gaan produceren.
Moet ik nu maar andere messen gaan maken omdat de kans bestaat dat een of andere fabriek goedkope kopieën van mijn messen uitpoept?

Hoe denk je dan trouwens over het eerste forummes?
Die lijkt wel vervelend veel op een Laguiole :mrgreen:

gr dirk

Beste Dirk,

Ik bedoelde het niet zoals jij het denkt!

Laat me het uitleggen!
Ik heb het forummes van vorigjaar gekocht en dat is ook tevens mijn eerste forummes,omdat ik nog niet zolang lid ben van dit forum!
Maar wat ik wil zeggen is dat ik van het vorige mes weinig eraan zie dat het om een forummes gaat!
Er staat b.v. alleen maar in dat het b.v. 26/50 is!
Wees creatief en doe iets met het mes zodat je snel en duidelijk kan zien dat het om een forummes 2015 gaat, ookal zijn er zoveel andere messen in omloop die er op lijken en goedkoper zijn!!!

Zie het niet als kritiek,maar als een aanvulling op alle goede ideeen tot nu toe :wink:
Ik ben erg blij dat jullie de tijd nemen om meningen te verzamelen!
Soeradj
Forumlid *

Berichtdoor Dirk de Wit op 19 jul 2014, 16:50

Ahh,
neem me niet kwalijk dan :oops:
Dan had ik je verkeerd begrepen!
Dan zal het forummes van Jerry helemaal aan je verwachtingen voldoen denk ik!
In het eerste forum mes staat MF 2012 en het nummer aan de binnenkant.
Filip heeft er alleen een nummer /50 in gezet inderdaad!

Je hebt een goed punt voor volgende forummessen wat de omschrijving in het mes betreft!
groeten dirk
Dirk de Wit

Berichtdoor Piet.S op 19 jul 2014, 17:26

Het forummes van Filip was echter wel een unieke versie van de friction folders die hij normaal maakt.
Het ontwerp is anders, het heeft oranje heftdelen en een flesopener aan de klepel.
En een nummering inderdaad.
Afbeelding
Piet.S
Forumlid

Berichtdoor Soeradj op 19 jul 2014, 22:22

Piet.S schreef:Het forummes van Filip was echter wel een unieke versie van de friction folders die hij normaal maakt.
Het ontwerp is anders, het heeft oranje heftdelen en een flesopener aan de klepel.
En een nummering inderdaad.

Beste Piet,

Dat klopt wat je zegt, maar voor een leek is het gewoon een mes!
Ik wil gewoon net als elke member een mes dat uniek is en snel te onscheiden is van de rest!
Ik denk dat ik de lat niet hoog leg wat betreft dit, maar forummessen moeten juist onderscheidbaar zijn van alle overige messen! Althans dat is hoe ik erover denk!

Wat vinden andere mensen hiervan?
Soeradj
Forumlid *

Berichtdoor *Jijoel* op 20 jul 2014, 07:59

Zoals Piet al zegt is het ontwerp van deviant echt voor het messen forum only.
En gewoon een mes kun je het zeker niet noemen want het is zeker iets speciaals.

Waar ik het dan wel met je over eens ben is dat de nummering nou niet echt aanduid dat het een forummes is.
Ik had hier ook nog iets meer bij willen hebben al was het maar mf of messenforum.

Ik stoor me hier echter niet heel erg aan.
Bij de laguiole is het immers ook een gewoon exemplaar en het enige wat hem speciaal maakt is de inscriptie.

Jerry zorgt voor een compleet pakket met allemaal extra's. Maar dit zullen we nooit bij elke editie gaan krijgen.
We moeten immers al ons best doen om iets te vinden wat van eigen makers komt.

Het zal misschien ook wel eens voor gaan komen dat we voor een productie mes gaan. Maar dit zal de toekomst leren.
*Jijoel*
Forumlid

Berichtdoor Soeradj op 20 jul 2014, 17:41

*Jijoel* schreef:Zoals Piet al zegt is het ontwerp van deviant echt voor het messen forum only.
En gewoon een mes kun je het zeker niet noemen want het is zeker iets speciaals.

Waar ik het dan wel met je over eens ben is dat de nummering nou niet echt aanduid dat het een forummes is.
Ik had hier ook nog iets meer bij willen hebben al was het maar mf of messenforum.

Ik stoor me hier echter niet heel erg aan.
Bij de laguiole is het immers ook een gewoon exemplaar en het enige wat hem speciaal maakt is de inscriptie.

Jerry zorgt voor een compleet pakket met allemaal extra's. Maar dit zullen we nooit bij elke editie gaan krijgen.
We moeten immers al ons best doen om iets te vinden wat van eigen makers komt.

Het zal misschien ook wel eens voor gaan komen dat we voor een productie mes gaan. Maar dit zal de toekomst leren.

Klopt wat je zegt maat!
Maar zoals ik eerder al heb aangegeven neem het mee in het ontwerp en maak er iets moois van!
Het wordt wel het mes van 2015!!!
Soeradj
Forumlid *

Berichtdoor Janvee op 05 sep 2014, 21:00

Hmmmm...een mooi neknijfje lijkt me zeker iets..ontwerp van Dan?
(ik heb een Hartsook van Buck maar die is altijd zoek...tis ook zo'n reteklein en zwart gevalletje)
En iets wat je makkelijk en onopvallend kan vastmaken aan de draagriem van een rugzak..dit iets voor het ontwerp van de schede?

Jan
Janvee
Forumlid

Berichtdoor stephan55 op 17 aug 2015, 15:01

Hallo allen,

Als nieuw lid van het forum las ik het draadje over het forum mes 2015. De laatste bijdragen dateren van vorig jaar. Mag ik hieruit opmaken dat er geen forum mes is van 2015? Als er wél een forum mes is hoe ziet dit er dan uit en waar is het eventueel te bestellen? Ik ben geen grote messen verzamelaar en kan me ook geen echte grote bedragen veroorloven maar voor iets leuks en aparts ben ik nog wel te porren. Ik zag op een Duits messen forum een heel mooi Eka jaarmesje van damast :D , dat was wat voor mij geweest alleen...... Het is niet meer te vinden. (en ik heb nog geen 15 posts gemaakt om er hier naar te mogen vragen) :?

Stephan
stephan55
Forumlid

Berichtdoor Kwakster op 17 aug 2015, 15:10

Er is inderdaad geen forum mes van 2015, de messenmaker die dit zou verzorgen heeft zich om hem moverende redenen teruggetrokken.
Mochten er echter andere messenmakers zijn die zo'n project wel ziet zitten dan zouden we daar zeker naar kunnen kijken, ook voor de komende jaren.
Kennis weegt niets.
Kwakster
Forumbaasje

Vorige

Keer terug naar Custom Messen Algemeen