• Advertisement

Laguiole Dominique Biondi

Laguiole Dominique Biondi

Berichtdoor DD1968 op 10 nov 2017, 21:01

Ik heb enkele weken geleden een mes laten maken bij de franse messenmaker Dominique Biondi deze heeft 25 jaar ervaring opgedaan bij een van de bekendste laguiole en aubrac familie...(als ik het goed uitspreek) ik heb al een leuke collectie van originele laguiole's maar ik merkte dat ik de duurdere en bijzondere exemplaren zo mooi vond dat ik op zoek ben gegaan naar mooie exemplaren. Ik heb hier wat foto's voor jullie en ben benieuwd naar jullie bevindingen.

Volgens mijn specificatie laten maken....
Mammouth turquoiose tand van maker Dominique Biondi....

Onder en boven dubbele guillochages (hand gevijld) Het lemmet glanzend verchroomd en gevijld, roestvrij staal 12C27 Sandvik. Bolsters glanzend gepolijst. Het heft in een mooie brede ronde vorm zo breed mogelijk in ieder geval 2 cm of breder naar gelang de mogelijkheid.  Een bij. Lengte 13 cm gesloten, 24 cm geopend. Ook een persoonlijk schrijven van Biondie....

vertaald: Vertaling van de brief van Dominique Biondi: "Dennis, ik hoop dat het mes van 13 cm gemaakt van blauwe (turquoiose) mammoettand/kies je zal bevallen. 
Het mes is artisanaal door mij gemaakt in mijn kleine atelier in Saint Côme D'Olt. Vriendelijke groeten, Dominique Biondi " 

later zal ik nog wat mooie exemplaren hier afbeelden van hem en andere bekende franse messenmakers...kunstenaars...want mijn collectie is inmiddels wat groter geworden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
DD1968
Forumlid

Keer terug naar Diverse Franse messen